Измена одлуке о градској управи 1

Расправа поводом Предлога одлуке о изменама и допунама Одлуке о Градској управи града Београда. 6. седница, 18.9.2014.

Ја сам се пријавио да говорим о тачки 15. – Предлог одлуке о изменама и допунама Одлуке о Градској управи града Београда, коју је господин Бркљач управо сада образложио.

Дакле, у члану 1. где се говори о Кабинету градског менаџера, односно о неким изменама, проналазим могућност да праксу која је малопре уведена овде у Скупштини ја искористим, а то је да онда проговорим коју у вези градског менаџера и о оном што је он говорио о претходној тачки. Жао ми је што он није ту, он је испред сале, можда може да ме чује, али ја не знам да ли је градски менаџер свестан да је у свом другом излагању, тада када је образлагао пре него што смо гласали о директорима, заправо рекао да су кандидати на конкурсу били неравноправни, да су једни кандидати били фаворизовани, а да су други били хендикепирани у оном смислу кад се коњ хендикепира тако што му се стави већа тежина да не може брзо да трчи. Он је рекао да је неким кандидатима дато да буду в.д. директори да би доказали шта знају и шта умеју, па ако су добри, они ће остати. Значи да је конкурс само формалност и да нису сви кандидати имали исте могућности.

Ја мислим да је он овим образложењем дао правни основ кандидатима који нису изабрани да затраже на суду који је за то надлежан поништење конкурса…

 

ПОТПРЕДСЕДНИК АНДРЕА РАДУЛОВИЋ:

Ја се извињавам, господине Алимпићу, то је била претходна тачка дневног реда.

ЗОРАН АЛИМПИЋ:

Да, причам као што је и господин Јовичић причао о ГСП-у и рекао да је то зато што се бира директор ГСП-а. А ја причам о ономе што је рекао градски менаџер…

ПОТПРЕДСЕДНИК АНДРЕА РАДУЛОВИЋ:

Ја имам овде да сте се ви јавили по овој тачки дневног реда, а ви причате о нечему што није тема и зато ћу вас замолити да уколико желите да причате о овој теми да наставите, а ако не, мораћу да вам одузмем реч. Ја се извињавам, само кажем.

ЗОРАН АЛИМПИЋ:

Прихватам. Настављам да говорим само о теми дневног реда.

ПОТПРЕДСЕДНИК АНДРЕА РАДУЛОВИЋ:

Хвала вам лепо.

ЗОРАН АЛИМПИЋ:

Дакле, у члану 1. је предвиђено да се дода нови став који каже: „Шеф Кабинета градског менаџера за свој рад одговара градском менаџеру и градоначелнику“.

Ова Одлука о Градској управи је мењана доста пута – у овој години 4 пута, у прошлој још ко зна колико и у једној од тих измена коју је, ја мислим, спровео Привремени орган, уведена је нова организациона јединица – Кабинет градског менаџера, јер тај Кабинет раније није постојао. Наравно, градски менаџер се поставља у Управи, он је де факто део Кабинета градоначелника и сада он има опет свој Кабинет – то пумпање администрације је нешто што је потпуно непотребно. Али је то усвојено и ево, прошло је неколико месеци и сада се појавила потреба чудна да шеф Кабинета градског менаџера не одговара свом шефу, градском менаџеру, него и градоначелнику. Је л’ има неки проблем ту између њих двојице? Да ли градоначелник има једна упутства, а менаџер друга, па се не зна ко је шеф, али том човеку – ја не знам ко је он – али биће му јако тешко – један шеф Кабинета, а два шефа изнад њега, то је као оно – једна земља, а два господара. То бити не може.

Ја мислим да ово није добар предлог. Једноставно, коме он одговара?

Занимљив је и члан 8. који се односи на Кабинет градоначелника. Е сад, видите, члан 8. каже, значи, додаје се потпуно нови став који раније није био: „Кабинет градоначелника обавља студијско-аналитичке и стручно-оперативне послове који се односе на израду и руковање планом одбране града Београда, припрема план мера приправности, функционисање цивилне заштите, план безбедности и заштите…“ итд. Затим: „Планира стручне послове који се односе на планирање, израду планова заштите и спасавање, обавештавање и координацију активности органа Града Београда и других субјеката у ванредним ситуацијама, као и друге послове у области ванредних ситуација“.

Има смисла да ово буде у Кабинету градоначелника, који је командант Штаба за ванредне ситуације по функцији, али ова промена, потреба да се сад ово мења, говори нам, то је у ствари посредно признање да нешто у систему заштите од елементарних непогода, да у координацији активности у ванредним ситуацијама није ваљало у мају ове године, што наравно сви знамо. Да је ваљало, не би морало да се мења. Тим који побеђује не мења се.

Не да није ваљало, сви знамо да је катастрофално функционисало и још функционише, тако да су промене биле неизбежне и ја се искрено надам да је ово промена на боље, да ће сад боље функционисати. Грађани Обреновца још увек чекају помоћ. У међувремену имамо нове поплаве на Истоку Србије, у Текији, у Мајданпеку, па у складу са овим можда је то ствар коју треба и размотрити у Кабинету градоначелника. То је опет ствар људи о којима се ради.

Ви сви знате да смо се ми као одборници одрекли своје накнаде од двадесетак хиљада динара за поплављене у мајским поплавама, што је врло племенито. Данас утврђујемо да чланови надзорних одбора ће за свој рад који је такође допунски, значи није рад од кога они живе, није једина плата коју примају, добити накнаду од 20.000 динара, председници 25.000, па не би било лоше да се и они одрекну као што смо се у Градској скупштини ми одборници, представници грађана одрекли те накнаде – ми за Обреновац, а они за ове нове поплављене градове, јер би то било веома племенито.