Измена одлуке о постављању тезги и привремених објеката

Расправа о Предлогу одлуке о изменама и допунама Одлуке о постављању привремених објеката на територији града Београда  и

Предлогу одлуке о изменама и допунама Одлуке о постављању тезги и других покретних привремених објеката на територији града Београда. 19. седница, 16. јул 2015.

Захваљујем господину Димитријевићу који нам је објаснио о изменама ових одлука врло лепо.

Е сад, ко је од одборника разумео шта све овде пише, то је већ питање за вас?

А шта се сад мења овим одлукама? Ја осећам као своју дужност да мало продискутујем о овоме зато што када су доношене ове одлуке оригиналне, које се сада мењају, ја мислим у априлу ове године, ја сам наравно дискутовао о томе и, између осталог, скренуо сам пажњу управо на ове рокове и на ове одредбе које се сад мењају сматрајући их нереалним, тако да не би требало да имам ништа против овога јер се тиме испуњава и оно што сам ја предлагао, само са закашњењем од неколико месеци.

А шта се у ствари овде мења? Значи, ми смо одлукама, значи то су две одлуке – једна о тезгама и покретним објектима, а друга о привременим објектима, односно то су киосци и други тако слични монтажни објекти. Значи, ми смо донели Одлуку у којој је стајало да по нашем доношењу Одлуке, а ми смо, ја мислим 2. априла имали седницу – да ће градоначелник у року од 8 дана да усвоји акт, два акта, један којим треба да пропише како треба да изгледају све тезге и сви привремени објекти покретни у Београду, и други акт, како треба да изгледају сви монтажни објекти и киосци. Та два акта градоначелник – ми смо га обавезали нашом Одлуком – требало је да донесе у року од 8 дана. То је објављено у Службеном листу града Београда 6. априла, ступило на снагу вероватно за 8 дана. Значи, онда је градоначелник имао још 8 дана да то донесе. Наравно, он то није донео. Не кривим човека. То није једноставан посао, нити он то сам треба да ради.

Значи, као што сам и рекао да је немогуће да ће то бити донето у року од 8 дана осим ако већ није донето, а наравно да није било. И сад је од тада прошло већ 3 месеца. И шта сад ми радимо? Ми сад градоначелнику продужавамо рок, не мора за 8 дана. То је члан 34 у овој једној одлуци, а у овој другој одлуци је то члан 40, али у суштини је то исто, где пише да градоначелник града Београда сада нема рок од 8 дана, него сада има рок од 6 месеци.

Онда градске општине које су имале обавезу да у року од 6 месеци донесу план постављања тезги и привремених објеката, и оне нису могле јер градоначелник није донео ту одлуку, па се сад и њима помера рок. Значи, немају они више рок 6 месеци од априла, него они имају рок 6 месеци од кад градоначелник донесе ту одлуку, а он је добио 6 месеци. Значи, то се све одлаже.

Међутим, најинтересантнија промена односи се на то када градоначелник донесе одлуку о томе како треба да изгледају тезге и како треба да изгледају киосци у Београду – сад он ће ту да пропише величину, облик, произвођача вероватно неће, али не производе сви исто, не знам боју, на пример белу или тако, када су сад власници тих објеката, привредници који добију право да постављају тезге, рок до када су они дужни да те своје објекте замене, односно да их уподобе том пропису који је донео градоначелник. Ми смо у априлу рекли да је тај рок до краја ове године, до 31. децембра 2015. године, што сам ја такође тврдио да је много кратак рок и да је заиста невероватно тражити од свих власника киоска, покретних објеката и свега да по том некаквом пропису који је градоначелник донео, сви морају сад да купе нови.

И наравно, тај рок се сад продужава. Али оно што је мени заиста фасцинантно, пошто су раније одборници користили ту реч, па ево допала ми се – заиста је фасцинантно да се тај рок сад помера. Значи, члан 43 ове једне одлуке и неки други број ове друге одлуке, али је исти текст, уместо до 31. децембра ове године, односно до краја ове године, рок је до 31. децембра 2018. године. Пазите, 2018. године. Пазите, избори су били прошле године, изабран градоначелник прошле године и значи, 31. децембра 2018. године биће неки други градоначелник. Овај градоначелник сад доноси одлуку о томе како треба да изгледају тезге али не у његовом мандату, него у мандату следећег градоначелника. А тај следећи градоначелник, по истој одлуци, и он има право да одлучи како ће да изгледају тезге и одакле треба да се купе киосци. Разумете?

Значи, у суштини ми смо одустали од овога. Нема од овога ништа. Градоначелник је одустао од намере да он пропише како треба да изгледају тезге и привремени објекти, јер је то пребацио у следећи мандат кад ће о томе да одлучује неки други градоначелник. Можда је тај други градоначелник садашњи менаџер, можда неки други човек из друге странке. Сумњам да ће бити овај градоначелник.

Дакле, ово заправо значи, било вам је можда непријатно да кажете – погрешили смо, поништавамо то, него сте рекли: биће то, градоначелник ће да одлучи али у следећем мандату, следећи градоначелник, следећа скупштина ће да види даље шта ће с тим. Наравно, као што је и ова ваша Скупштина одмах променила ову Одлуку чим је дошла на власт, тако ће и следећа скупштина вероватно да мења ову Одлуку јер то тако обично иде.

Значи, од ове Одлуке се заправо одустало.

То је слично, како да вам кажем, и са оним чувеним Београдом на води који се више не помиње нигде, јер рећи да ће бити готов за 30 година а пола ће бити готово за 20 година је заправо премештање у далеку будућност када се ми сви више нећемо бавити овим и то онда значи да смо одустали.

Ето, мислим може за ово и да се гласа, мада ја вероватно нећу јер сам прошли пут предложио да се ово уради и онда бих гласао за то, а сад пошто сте се ви накнадно сетили да оно није ваљало, е сад ја нећу да гласам.