О камионима за продају виршли у Београду на води.

Расправа о Предлогу одлуке о допунама Одлуке о комуналном реду. 22. седница, 23. октобар 2015.

Ја када сам видео овај Предлог одлуке који је дошао пре два дана кад су га одборници добили, право да вам кажем, нисам могао да верујем да сте нам ово доставили, па сам морао пажљиво поново да прочитам, јер заиста је тешко овако нешто видети и у овако нешто поверовати.

Ми мењамо данас градску Одлуку о комуналном реду тако што убацујемо два – како да кажем – два члана специјалиса: члан 43а и члан 43б убацујемо у Одлуку о комуналном реду и ти чланови се сада односе искључиво и само на простор који је дат, поклоњен Ал Абару за Београд на води. И значи, то се изузима из осталог правног система града, из комуналног система града и ту се сад прописују неки посебни услови који се своде на то да у ствари надлежност над тим делом има предузеће Београд на води д.о.о. акционарско друштво, па се овде истиче у образложењу, да би се то онако лакше прогутало, да је то предузеће које је основала Република Србија. Јесте, основала га је Република Србија, а затим је са 20.000 евра 68% учешћа купио тај Ал Абар и то је сад приватно предузеће. Његово.

Значи, само у овом делу Београда не одлучује више градска општина, ни Град Београд, него се ово предаје приватном предузећу. Они значи бирају сада ко ће обављати комуналну делатност, односно делатност трговине на мало на тој територији, склапају са њима уговор, вероватно им ови за узврат нешто плаћају.

И сад ја постављам питање јер мени није јасно из овога да ли ти камиони, специјална возила која продају тамо ту храну, да ли они као и сви остали плаћају граду комуналну накнаду за заузеће јавне површине? Јер, они су постављени, већ су постављени на тој градској променади, на бициклистичкој стази тамо на обали Саве која је јавна површина, припада свим грађанима, позвани су грађани да дођу да се шетају, да то користе и то је јавна површина.

Ми имамо у нашој Одлуци о локалним комуналним таксама једну тарифу, то је тарифа ја мислим број 4. То су комуналне таксе које се плаћају за заузеће јавне површине – специјализована возила за шалтерску продају робе, значи тачка 1, тарифа број 4 у члану 2 наше Одлуке о локалним комуналним таксама и тамо је дефинисано по квадратном метру заузећа колико се Граду плаћа.

Овде, изгледа, то се не плаћа Граду? То се плаћа Ал Абару. И он бира ко ће ту, ко ту може да постави продајни објекат.

Значи, то је посебно питање, ми то посебно уређујемо, то је нека екс територија, не припада више општини Савски венац и граду Београду, чак и обала Саве, чак и јавна површина, то шеталиште више нам не припада.

Ја случајно знам, односно видео сам на Твитеру како је до овога дошло. Значи, удружење грађана, оно које се зове „Не давимо Београд“, са којим Демократска странка нема никакве везе, али они имају разне активности поводом тог пројекта на води, они су послали на Твитер налог – који се зове хаштаг „пријави проблем“, којим управља градски Беоком сервис, и пријавили су да се тамо налазе ти камиони. Послали су фотографију.

Беоком сервис је одговорио: „вашу пријаву смо проследили Комуналној инспекцији Градске општине Стари град“, број пријаве тај и тај и ставили су број пријаве.

Наравно, група грађана им је одговорила: „али то је на територији општине Савски венац“.

То можете да проверите у Беоком сервису. То говори о томе ко ради уопште сада у Беоком сервису и коме су они проследили пријаву.

Резултат тога, те пријаве, није да је Комунална инспекција дошла, уклонила те камионе или применила на њима закон, па ако је ту неки проблем, ту је увек присутна и Комунална полиција. То треба да ради Комунална полиција, а не да глуми телохранитеље градоначелника тамо и да примене закон и да уклоне те камионе, ако они немају правни основ.

Уместо тога ми јуче, прекјуче добијамо на брзину ово – чланови специјалис, мења се Одлука о комуналном реду да могу сад ти камиони тамо.

Пазите, то значи по овом систему они су сад направили један хаос у нашем градском систему. Шта кад пожеле у Београду на води да изнајме тамо неком место за киоск? То није обухваћено овом Одлуком, него само та возила шалтерска где се продају виршле и кромпирићи и шта. Мораћемо онда да мењамо нашу Одлуку о тезгама, о киосцима и о привременим објектима. Имамо две одлуке, значи о киосцима и о тезгама и о привременим објектима, па да опет убацимо простор Београда на води као екс територију на којој се не примењују прописи Града Београда, већ се ту примењују прописи које ће да донесе предузеће „Београд на води“.

Ко су они? То предузеће. Је л’ то Косово? Хоћемо ми са њима да правимо сад неки Бриселски споразум? То је део Београда. То је тих сто хектара града Београда где више не важе прописи Града Београда, него сад смо се спетљали – ви у ствари сте се спетљали у све ово и сад ћете убацивати у сваку одлуку овог типа разне чланове – за остатак града важи то и то, е али за Београд на води – не, код њих су они надлежни.

Значи, како да кажем, ово није решење. Ово се односи само на те камионе зато што су се они ту појавили и зато што их је неко пријавио. И брже боље хајде сад да променимо Одлуку и да направимо правни основ да они тамо остану, да се оствари легализација нечега што је већ тамо.

И ја сад, како да вам кажем, стварно мислим да не треба овако издвојити, не треба овако гласати за ово јер ово није начин решавања проблема с једне стране, а са друге стране, ово показује да је неко продао део града Београда укључујући шеталиште, променаду, Саву, обалу Саве. Хоће ли они сутра да постављају и сплавове тамо? Значи, они ће бити ти који ће одлучивати, склапати уговор са власницима сплавова, узимати за то накнаду, а нама ништа. Јер, по овоме видимо да је то тако. Изгледа, то су елементи тог Уговора.

Како да вам кажем, то је нека врста Бриселског споразума са Ал Абаром, где смо ми њему дали део нашег града, део наше обале и потпуно искључили град Београд и право ове Скупштине града, наше инспекције да се тиме бави. Они једноставно неће плаћати Граду Београду више ништа.

Ово је, како да вам кажем, заиста срамно. Показује само у какав смо проблем ми, односно ви ушли са тим пројектом и то ће се још дуго времена вероватно вући као велики проблем града Београда.