Плански и намерно смањују број паркинг места у центру Београда.

Расправа поводом 5,6,7,8 и 9. тачке Дневног реда: 5. ПРЕДЛОГ ПЛАНА ДЕТАЉНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ БЛОКА ИЗМЕЂУ УЛИЦА БЕОГРАДСКЕ, КРУНСКЕ, ПРОТЕ МАТЕЈЕ И ЊЕГОШЕВЕ, ГРАДСКА ОПШТИНА ВРАЧАР, 6. ПРЕДЛОГ ИЗМЕНА И ДОПУНА ПЛАНА ДЕТАЉНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ ДЕЛА ВРАЧАРСКОГ ПЛАТОА ЗА ДЕО БЛОКА ИЗМЕЂУ УЛИЦА БОРЕ СТАНКОВИЋА, КАТАНИЋЕВЕ, МАКЕНЗИЈЕВЕ И БОРИСЛАВА ПЕКИЋА, ГРАДСКА ОПШТИНА ВРАЧАР. 7. ПРЕДЛОГ ПЛАНА ДЕТАЉНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ ЗА БЛОК ИЗМЕЂУ УЛИЦА ЦАРА ДУШАНА, ФИЛИПА ВИШЊИЋА, ЗАДУЖБИНСКЕ, МОСТАРСКЕ И ШУМАДИЈСКЕ, ГРАДСКА ОПШТИНА ЗЕМУН. 8. ПРЕДЛОГ ПЛАНА ДЕТАЉНЕ РЕГУЛАЦИЈЕ ЗА ИЗГРАДЊУ ГАСОВОДА ОД ПОСТОЈЕЋЕГ МАГИСТРАЛНОГ ГАСОВОДА МГ-05 ДО ПОДРУЧЈА ППППН „БЕОГРАД НА ВОДИ“ СА ПРИКЉУЧКОМ ДО БИП-а, ГРАДСКЕ ОПШТИНЕ СУРЧИН, НОВИ БЕОГРАД, ЧУКАРИЦА И САВСКИ ВЕНАЦ. 9. ПРЕДЛОЗИ ОДЛУКА:

– о измени Одлуке о изради Плана детаљне регулације блока између улица Кнеза Милоша, Дринске, Сарајевске и Дурмиторске, градска општина Савски венац,

– о изради Плана генералне регулације за објекте Термоелектране „Никола Тесла А“ са припадајућом депонијом, градска општина Обреновац,

– о изради Плана детаљне регулације блокова између улица: Прешевска, Владимира Рајића, Хаџи Мустафина, Шабачка, Димитрија Туцовића и Живојина Жујовића, градска општина Звездара,

– о изради Измена и допуна Плана детаљне регулације Булевара краља Александра за блокова између улица Жабљачке и Бајдине, блокови: Е1 – Е 9, градска општина Звездара,

– о изради Плана детаљне регулације за изградњу топловодне мреже од санитарне депоније у Винчи до топлана „Коњарник“ и „Миријево“, градске општине Гроцка и Звездара,

– о измени Одлуке о изради Плана детаљне регулације подручја уз Овчарски пут, градска општина Палилула. 35. седница, 30. новембар 2016.

Даме и господо одборници, 6. тачка, Измена и допуна Плана детаљне регулације дела Врачарског платоа, за део блока између улица Боре Станковића, Катанићеве, Мекензијеве и Борислава Пекића била ми је интересантна из угла што се овде види један урбанистички правац, принцип, који очигледно овај актуелни сазив Скупштине града заузима. То је једно интензивно излажење у сусрет инвеститорима у смислу да им се опраштају паркинг места и гаражна места, која су били у обавези да направе, што њима повећава профит и олакшава градњу. Омогућава се да зграде буду све више и више, да имају све више и више квадрата, а несразмерно са тим омогућава им се да то раде уз све мање и мање паркинг места. Конкретно, овде на страни 50. материјала за ову тачку дневног реда, можете да видите једну веома интересантну примедбу Општинског Већа градске општине Врачар. То је за мене интересантно јер је то изгледа примедбе ставио и садашњи сазив ове градске општине Врачар, који зову „Весићева коалиција“. Чудно направљена, али, овде пише пише да је примедба од јуна 2016. године. Примедба се односи на решавање потреба за паркирањем корисника запослених у Министарству правде (175 паркинг места). Наводи се да је сада Нацртом плана предложено да се на припадајућој парцели реши само 30 паркинг места, док се за осталих 145 паркинг места предлаже паркирање у планираним јавним гаражама у окружењу и на отвореним паркинг просторима, значи тамо где се сада на улици паркирају грађани. Веће градске општине Врачар сада констатује да се у наредном периоду од тих планираних јавних гаража може очекивати реализација само јавне гараже бр. 201 код „Народне библиотеке“, али не и јавне гараже „Градић Пејтон“ и јавне гараже „Каленић пијаца“. Такође се наводи да се очекује знатно већи број посетилаца у објекту Министарства правде него што је било раније. Констатује се да је дефицит паркинг места један од највећих проблема општине Врачар и да се овај нарастајући проблем налази и у чињеници да се многе планиране гараже и гаражна места не реализују. Шта је ту суштина? Суштина је да се овим Планом о измени плана укида 1.360 раније планираних паркинг места у јавним гаражама и ових 145, које су требале у првобитној верзији да буду изграђене. Заправо је требало 175 али ће их бити само 30, код Министарства правде. Значи, од 175 предвиђених, биће обезбеђено само 30 места. Јавна гаража у ул. Борислава Пекића, која је требало да има 400 места – укинута је. Јавна гаража од 158 места код „Градића Пејтона“ такође неће бити реализована. Јавна гаража „Каленић пијаца“ са 720 места смањена је на 360. Предвиђена подземна гаража код Славије од 450 места укинута је плански. Значи, 1.360 места, плус ових 145 је сада мање. На 51. страни се види и образложење зашто се то ради, пошто примедба општине Врачар није прихваћена. У одговору Планске комисије стоји – „Горе наведени принцип у складу је са стратешким правцем решавања паркирања у централној градској зони, који се заснива на дестимулисању долазака путничким возилима, решавања паркирања за возила становника и других корисника у наменским гаражама у оквиру парцела. Тежња је да се фаворизује јавни градски превоз, са сврхом доласка на посао, што би значајно допринело да становници имају више расположивог простора за паркирање, што представља наслеђени проблем из ранијег периода у деловима града, као што је овај.“

Одговор је да нећемо да градимо паркинг места и нећемо да терамо инвеститоре да праве паркинг места која следују толиким зградама, јер желимо да дестимулишемо становнике центра града, Врачарце, да користе аутомобиле него да их натерамо да иду аутобусом и пешке. Надам се да ће први градски менаџер да да лично пример, да се одрекне џипа и да ће он први да иде пешке и аутобусом. Ја немам проблем да то тражим пошто ја идем пешке и аутобусом, али сматрам да је то нереално. Људи који живе у центру града, људи који купују те станове који су овде планирани итд, углавном већ имају у власништву аутомобиле и не пада им на памет да се досељавају на Врачар и на Стари град и у центар Града, да би били „ђаци пешаци“. То не функционише тако. Нећете никога дестимулисати. Становници Београда, које ми овде представљамо, становници централног дела града, имају огроман проблем са недостатком паркинг места. Њихова једина нада је био досадашњи урбанизам и урбанистички планови, које ви сада убрзано мењате, који су предвиђали да се инвеститори натерају да направе одговарајући број паркинг места. Дакле, за то повећање броја становника и повећање броја квадрата које праве, да то буде покривено одговарајућим паркинг местима. Овако, ови нови становници, па и људи који долазе у Министарство правде паркираће се на местима где се сада паркирају станари. Стање ће бити неиздрживо. Колико видим, ту долази до једног размимоилажења чак и унутар владајуће коалиције, што је потпуно нормално. Значи, велики недостатак овог Плана је што он предвиђа да људи више не могу да се паркирају и да их терате да продају своје аутомобиле, да их дестимулишете да их користе и мораће да постану пешаци и да се возе у оним „Мерцедесовим“ аутобусима високоподним, које смо малопре помињали.

Ах, да. Сетио сам се, господине замениче градоначелника, реплцирам на оно што сте малопре рекли – Мост на Ади не кошта 450.000.000 евра, мост кошта 146.000.000 евра.

АНДРЕЈА МЛАДЕНОВИЋ (с места):

Падобраном ћете слетети на њега?

ЗОРАН АЛИМПИЋ:

Сабрали сте УМП (Унутрашњи магистрални полупрстен) са мостом, али то је сасвим други пројекат, који се и даље наставља, који ви и даље градите. По тој Вашој логици, ни један мост нема цену него се сабира са саобраћајницом чији је саставни део? Мост на ауто путу нема цену него мора да се сабере са ценом целог ауто пута? Сваки мост има цену и зна се колика је. Цена УМП је толика колика је и цена моста је толика колика је, не можете назвати једно другим.

МИРКО РАЈКОВИЋ (с места):

Председниче, дијалог можемо да вршимо са места, да ли ће Вам то одговарати? Мени ово одговара.

ПРЕДСЕДНИК:

Са Алимпићем можете све.

ЗОРАН АЛИМПИЋ:

Знате како, замениче градоначелника. Ви се јавите за реч на крају дискусије по некој тачки, то је Ваше право. Ваше право је да се јавите било када у току расправе, и више пута. Ви кажете то што имате и изнесете неистину и очекујете да Вам нико не одговори. Ја ћу да Вам одговорим. И још нешто. Иако Вам је јасно предочено, иако је заменица секретара за финансије рекла да је ове године планирано 17,3 милијарди, наплата пореза на имовину, Ви сте поновили да је 15 милијарди. Мислим да су сви јасно чули колика је планирана наплата пореза на имовину ове године – 17,3 милијарди.